"It´s not the power of the curse, it´s the power you give the curse."

Höllental - Rakousko - 24. - 28.10.

28. října 2008 v 22:13 | Kate |  Časová odbočka
Jak už to tak u nás bývá, přesněji řečeno u mých akčních rodičů, letos přišli s nabídkou jet o podzimkách do Rakouska do oblasti zvané Höllental, kde díky druhohorám či třetihorám vznikly tyto malebné hory a skály a staly se tak lákadlem pro oči turistům, horolezcům či horským amatérům.
My (moji rodičové a rodina a kámoši taťkového kámoše) jeli zdolávat ferraty, což je amatérské lezení jištěné jakýsimi ocelovými lany přidělané ve skalách, kde stačí člověku kromě sedáku úvazky s dvěmi karabinami.
Každopádně hned v pátek po škole jsem si narychlo sbalila pár věcí a tradá Rakousko, kde jsme dorazili do jakési vesničky Kaiserbrunn, tedy na parkoviště a nějaký plácek na "kempování", kde jsme o půl jedné v noci stavěli stany při venkovní teplotě nechtějte vědět.:D A tak jsme následující sychravé ráno vyrazili vylézt jednodušší ferratu a tím se z výšky 500m.n.m dostat do výšky zhruba 1600m.n.m.
Ferrata to byla vcelku jednoduchá (obtížnost A, B), takže po nějaké době jsme všichni dorazili na menší vyhlídku. Kolem všude krásná krajina, počasí nádhérné, dole pořádná mlha... Pak mi bylo oznámeno, že už jen 20 minut pěšky je chata, na které máme přespat. Z mé strany docela údiv, ale řekla jsem si, že v pohodě, však další ráno sestoupíme k autu, kde mám většinu věcí a tak.

Ottohaus, chata, kde jsme přespali (a kde nás obsuhovali Slovák a Slovenka:))
Další den bylo v plánu se během hoďky a půl po hřebeni přesunout k už k obtížným ferratám (obtížnost D), kde už to samo o sobě bylo jakési vzdušné a trošku strmé. Počasí nám naštěstí přálo, sil bylo jakžtakž dost a já se nějak vydrápala nahoru. (áá miluju ten pocit vzdušnosti, kdy člověk kolem sebe a pod sebou několik set metrů nemá kolem sebe nic jen propast, to je úplně dokonalé:)).
Ale co se nestalo, po úmorném lezení ferraty a následném občerstvení v blízké chajdě ty žhavce napadlo dojít k chatě dvě hodiny vzdálené a tam přespat! Zásoby jídla docházely, jídlo v místních chatách předražené, hromada jídla a čisté oblečení někde dole u auta, stačilo jen skočit dolů volným pádem zhruba něco málo přes kilometr, jak prosté. Grr. V hlavě mi zazněla věta z Pelíšků: "Kdo se tě ptá na tvůj názor?!" a moje odpověď:"Nikdo". Ano tak nějak to zhruba bylo. Měla jsem na ty naše známé vlastně pro mě spíše neznámé (co nedokážou ani minutu posedět v klidu), tak trochu nervy. Ale couž.

Habsburkhaus, největší chata, bludiště, kde to bylo jak za Rakouska-Uherska
(což bylo trefné, ptž se blížil 28.říjen:D)
Ferrata, po které jsme se drápali (jen část)
Další den si někteří šli normálně klasicky zalozit, někteříšli zdolat jednodušší ferraty a já patřila mezi ty, kterým síly stačily pouze na putování od chaty k chatě a poté zdolání těch 1100 výškových metrů dolů snad tou nejstrmnější cestou zároveň také nejužší plnou žebříků a hlavně nekonečně dlouhou. Nejtěžší úsek za těch pár dnů, fakt. Kolena se měly opravdu fajně.
Dole na nás už naštěstí čekaly stany, hromada jídla, čisté oblečení. ale taky docela zima a blížící se tma. Noc jsme naštěstí přečkali v pohodě a ráno vyrazili zpátky domů, opět s přeplněnou hlavou:)
Pár fotek:
Přemilá Market
Část těch akčních dospělých..
...

A na závěr..

Další fotky můžete shlédnout tady...

Kate:)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.